Slangjävel

Hej på er!
Igår avslutade jag inlägget med "vad blir det för middag"?..eller det kanske inte var avslutet direkt, men jag tog iaf upp det. Nu kan jag berätta för er att jag stekte korv. Och under tiden korven låg i stekpannan så fick jag för mig att jag skulle diska upp det lilla som låg kvar sen frukosten. Jag fyller upp diskhon och börjar diska. Drömmer mig bort under det varma vattnet och vaknar upp ur min drömm av att brandvarnaren började pipa. Fan, korvjävlarna brändes vid i stekpannan..typiskt.

Jag fick MVG i hemkunskap, men jag vet inte varför. Jag suger på att laga mat och skulle jag säga något annat så vore det att ljuga. Men korvarna gick iaf att äta. Med bröd, ketchup och senap till. Nice!

Imorse ringde chefen 3 min över 5. Godmorgon, du ska ut och sanda gator. Det är halt ute. Jippii..! På med kläderna, en halvfull tallrik yoghurt i magen och 1 macka och sen bar det iväg ut till verkstan för att hämta traktorn.

Så långt allt väl. När jag sen stuckit iväg till området för att sanda så går en hydralslang sönder och sandspridaren åker i backen och en fontän av hydralolja sprutar ner hela baksidan och rutan på traktorn. *** ***** ******* ..mitt på en gångväg. Jag kommer ingenstans! Jag ringer chefen och han skickar ut en servicebil. Som tur var så kom den fort till platsen och lagade skiten så att jag kunde åka iväg och fortsätta.

Imorn blir det till att gå upp tidigt. Det är halt ute och värre kommer det nog bli. Klockan är satt på 20 i fem. Det kommer blir en lång dag imorgon..

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, de där med matlagning, de låter som mig. På nåt konstigt sätt fick jag också toppbetyg i hemkunskap. Lite svårt att förstå om man ser ärren jag fick när jag stekte hamburgare förra sommarn verkar. Brandvarnarn gick då också, men de var för att jag stekte i 2 deciliter olivolja, det skvätte o rök lite kan man säga..

Postat av: krål

2008-10-30 @ 14:42:14
Postat av: Anonym

hej var här och hälsade på lite. Jord i går kväll var så bra om man är ekologisk som jag försöker vara. Hur mår du? Hinner du ses nåt när det är kallt igen? :-) Krål

2008-10-30 @ 14:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback