Utmaning.

Jag blev utmanad av Josephine att lista sex underliga saker om mig själv. Vi får se om jag lyckas luska fram något, men det borde inte vara så svårt, haha..

Spelreglerna:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

♥ Jag har jättesvårt för att ge dålig kritik till människor och även tycka och tänka saker om någon. Jag ska alltid vara så neutral av mig. Även om något ser fult ut, något som är dåligt med en person så har jag jättesvårt för att säga det. Jag vill inte vara kritisk av mig utan hålla mig på en neutral nivå.

♥  Ibland så får jag "ticks" i näsan. Det är inget som jag kan rå för, utan jag rör på näsan typ under en kort period och sen slutar jag och sen kan det komma tillbaka lite när som. Lite irriterande att jag måste röra på näsan, för det är inget som min kropp gör omedvetet, utan det är jag själv som gör det!

♥  Jag sjunger jämt och ständigt när jag är hemma. När jag sitter vid datorn, när jag sitter framför tvn, lagar mat, äter mat, går på toa, när jag duschar och när jag ligger i sängen och ska sova. Sjunger jag inte högt eller så att det hört så att säga, så sjunger jag tyst i mitt huvud. Hela tiden. Och även när jag inte är hemma.. för att inte tala om vad jag gör när jag kör eller åker bil.

♥  Jag gråter till romantiska och sorgliga filmer och tv-program. Några av dom som jag gråtit till är Ladder49, Wimbledon, Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta, Livet är underbart, Spirit (den animerade filmen om den där vildhästen) och bland tv-programmen kan jag nämna Extreme House Makeover. Känner mig löjlig..

♥ Jag har haft tvångstankar. Det är rätt sjukt och jag kom på det bara för ett tag sen och ställde mig frågan varför i helvete jag hållit på så som jag har gjort. För att nämna några extremt underliga knäppa saker kan vi ta det där med att jag alltid måste titta i brevlådan, vad klockan än är på dygnet när jag går förbi den. Går jag förbi den igen 5minuter senare så måste jag titta i den igen! Det har jag tack och lov slutat med. Men det, mina damer och herrar, är inte den värsta tvångs-processen som jag har haft. Alltid förut innan jag skulle gå och lägga mig hade jag en underlig liten, ja kan man kalla det ritual? för mig. Jag vet inte hur jag började med det, men hur som helst.. Varje gång innan jag skulle gå och lägga mig var jag tvungen att titta hur många grader termometern visade ute i vardagsrummet. Jag tittade på båda låsen på balkongdörren och jag kunde även om det var låst, låsa upp och sen låsa igen för att vara säker på att det var låst. Sen gick jag ut i köket och tittade på termometern där och kollade att spisen, vattenkranen och mikron var avstängda. Stod brödrosten framme var sladden tvungen att vara utdragen. Sen kollade jag att både dörren till kylen och frysen var stängda och sen kunde jag inte lämna köket förens klockan på mikron visade ett tal ur 7an tabell!! Hur sjukt är inte det på en skala från 1 - 10?!?! Och sen från köket, när jag väl kom därifrån, in i badrummet för att skölja ur mitt vattenglas som jag har bredvid sängen 6 gånger för att sen fylla upp det den 7e gången. Det är mycket med 7 och sjuans tabell, för det är mitt/mina turtal. Sen var jag tvungen att kolla så att golvvärmen i badrummet var inställt på ett tal mellan 20 och 25 och när jag gjorde det så var jag tvungen att säga "Check" för mig själv, som att det var kollat och klart. Efter badrumsprocessen så var det dags för nästa.. När jag gick in i mitt rum och skulle dra ner persiennerna så var jag tvungen att titta på billarmet och den lilla lampan som blinkade två gånger för varje fönster innan jag kunde dra ner persiennerna och stänga dom. Efter det så satte jag min väckarklocka, alltid på ett tal i sjuans tabell! Skulle jag gå upp tio i sex till exempel så satte jag den alltid på 05:49! 49 är ett tal i sjuans tabell... Hade även än period att innan jag somnade så gjorde jag 49 situps, hur jävla sliten och trött jag var, även om jag hade kommit hem klockan tre på natten och var jättetrött. Det positiva med den saker är ju att jag fick en snygg mage..SÅ HIMLA SKÖNT ATT ALL DEN SKITEN ÄR ÖVER! Förstår inte hur jag kunde göra allt det där.. Men alla har vi någon tvångstanke, eller?

♥  Jag hatar svamp. Jag gillar inte konsistensen på det och kan få kräkningar av att bara känna det i munnen. Jag minns att när jag gick på dagis så blev jag tvingad till att äta upp min äckliga champinjon-soppa! Fyfan va äckligt det var!

Nu utmanar jag IsabellEmilia, Empa, Mary, Emelie och Rebecca. Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Love

jag är emilias o empas kopmis. o jag hatar också svamp!

Postat av: Empa

hahahaha. Shit, hur kom du ens ihåg alla de där tvångstankarna? Jag ska anta utmaningen såsmåningom, de e mkt plugg nu :P

2007-03-22 @ 12:13:54
URL: http://enempasliv.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja ska försöka komma på 6st saker:P...blir lite svårt kanske men iaf..
BTW du e inte löjlig för att du gråter till dem där filmerna..
pusss <3

2007-03-26 @ 20:07:19
URL: http://beautifulminds.blogg.se
Postat av: linda

haha, roligt inlägg :) skulle vara roligt att smygkika på dig när du utför de där ritualerna. men skönt att du har slutat! jag gillar inte heller svamp. kram.

2007-03-27 @ 09:41:02
URL: http://hurrtig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback