Tussilago farfara.

Rubriken är det vetenskapliga, även kallat latinska namnet på Tussilago. Idag såg jag den första! Herregud.. det gick ett glädjerus genom hela kroppen. Har inte våren kommit än, har den äntligen kommit nu. Att se tussilagon med sin gula blomma är ett självlklart vårtecken!

Började dagen på praktiken med att plocka skräp. Åkte runt med den lilla golfbilen och plockade upp allt möjligt skräp som folk slänger. Sluta skräpa ner!

Det var mysigt och fridfullt att åka runt i parken på morgonen med den lilla bilen. Jag lyssnade på musik samtidigt. Jag kände att jag mådde bra. Jag kände att jag skulle vilja åka runt i den lilla bilen i parken resten av dagen. Jag skulle kunna göra det resten av sommaren! Det var skönt.

Rasterna var som vanliga idag med. Jag börjar vänja mig vid P4 nu. Rätt trevlig kanal med lite prat emellanåt när man sitter ensam i lunchrummet..

Idag har vi krattat rätt mycket och klippt ner ett par ölandstokar (buskar). Jag skapade irritation hos en liten hasselmus när jag klippte ner hans buske. Kände mig jävligt taskig efteråt men jag var ju tvungen att göra det..

Avslutar det här inlägget med lite vårbilder som jag tagit idag. Nu ska jag spela badminton!

image56
Blommande krokus. I bakgrunden syns tulpanlökarna på väg upp ur gruset.


image58
Scilla, rysk blåstjärna...?

image60
Iris, hemma på tomten.

image62
Tussilago! Så fin..

Från mig, till er:
Trevlig Vår!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja våren e härlig, själv ser jag en tussilago varje dag då min lilla vovve heter tussilago :)

Postat av: Junitjej

Vad härligt det är med vårtecken!!!

2007-03-15 @ 20:45:08
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Emelie

haha, kul att höra att du trivs på praktiken:) Vårkänslorna e verkligen i luften:) <3..

2007-03-15 @ 21:04:12
URL: http://beautifulminds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback