Sänk priserna, SL!

Igår tog jag bilen till skolan. Det kostade mig ungefär 100kr. Jag kan åka när jag vill, jag känner mig bekväm i den och jag slipper en massa byten.
I förrgår fick jag åka tillsammans med Karåla till skolan men hon åkte hem tidigare så jag fick åka kommunalt hem. Det kostade mig 40kr! När SL höjer priserna den 1a april kommer en enkel resa för mig, om jag betalar kontant, kosta det dubbla. 80 kr för en enkel resa hemifrån mig till skolan är ruggigt dyrt! 160kr om dagen fram och tillbaka! Det är förjävligt dyrt.
Man kan åka med Swebus till Uppsala för 39kr eller till Eskikstuna för 46kr. Det är till och med billigare att åka till Norrköping eller Örebro än att åka fram och tilbaka från skolan EN dag. Det finns dygnskryssningar fram och tillbaka till Åland som är billigare. Och vad blir hela summan på en vecka? Jo 160x5=800kr En enkel flygbiljett till London eller till Paris är billigare! Du skulle kunna flyga tur och retur till Göteborg med Sas och det skulle bli billigare.

Idag är det vårdagjämning.

Vid vårdagjämningen är dagen lika lång på hela jorden. Efter vårdagjämningen blir dagen längre på norra halvklotet än på södra halvklotet.

Meteorologiskt har vårdagjämningen ingen direkt betydelse.Den är ett led i den process där den inkommande solenergintill norra halvklotet ökar från vintersolståndet till sommarsolståndet.


Intressant? Hittade det på
www.smhi.se


Kommentarer
Postat av: Love

Kareoke låter mycket bra:)

Postat av: martin

sen går det ju lösa på annat sätt än att betala kontant om man ska åka fem dagar i veckan..

2007-03-28 @ 00:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback