Och vinnaren är..

Juryn lottade mellan dem tre tävlade; Sandra, Josephine och Isabell. Det rätta svaret på det svenska namnet för Tussilago är HÄSTHOV. Och jag säger grattis till Isabell som efter en hård och beslutsam lottning tog hem vinsten. På andra plats kom Sandra som ju också svarade rätt på frågan och på tredje plats kom Josephine. Ni får varsin tröst-kram!

Det har varit ett dåligt deltagande tycker jag. Jag vet att det fler som läser min blogg än just ni tre och tycker att ni borde ha deltagit!
Det fanns en till som var med och tävlade och det var min käre chef Rebecca. När jag tipsade henne om min tävling och att man kunde vinna en kram, svarade hon lite fräckt "Det vet jag att jag kan få ändå". Och sen när hon gick ifrån jobbet så snodde hon en kram bara sådär. Men jag tror hon kunde det rätta svaret på Tussilago så det gör väl inget :) Men nästa gång, Rebecca, jag vet att du läser det här, så får du vara med och tävla i bloggen! :P

Jaha, ska snart iväg till Stockholms Mässan och bygga klart på vår monter inför Nordiska Trädgårdar. Vi började igår morse klockan sju. Jag var sjukt trött när jag kom hem! Somnade vid matbordet efter vi ätit klart och sov typ 20minuter innan jag vaknade av att mitt huvud ramlade snett. aj.. Allt var undanplockat och diskat fast det var min diskdag. Jaja, tack för det.. hade nog somnat i diskhon om jag stått och diskat.

Rensade ur min garderob igårkväll. Fick ihop en och en halv stor svart plastsäck som jag hivade iväg. Nu finns det lite plats för nya kläder! ;)

Får se om jag skriver något mer idag. Kanske..

Ha en skön dag i solen! Ser ju ut att bli rätt sjysst väder.

image65
Bild ifrån
Svt-väder!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Haha oj du måste vart trött! Jag har också somnat vid matbordet flera gånger, fast då var jag jätteliten :P

Postat av: Sandra

Tack för tröstpriset, inte dåligt det!

På tal om det, det är super härligt att rensa ut ur garderoben. Gjorde det själv i helgen. Man blir så härligt glad varje gång man öppnar den för att det ser så organiserat ut. Vårkläderna är kommna o klart man vill ha nytt, den enda som inte gillar det är plånboken.

2007-03-27 @ 18:32:30
URL: http://dagdrommeri.blogg.se
Postat av: sericea

jag gick faktiskt och funderade häromdagen på vad fasen det var tussilago hette mera. kunde inte komma på det. o inte på latin heller. fy skäms på mig! :o)
jag har en hel bombkrater på jobbet fylld av tussilago. ska försöka ta en bild om jag kommer ihåg.

2007-04-02 @ 20:05:03
URL: http://sericea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback