Det är vår i luften.

Gott folk, våren är här! Fast det var lite kallt imorse..burr! Fast det är väl bara jag som är uppe så tidigt som märker av det. Klockan kvart i sex imorse när jag stod i köket och tittade ut, var det 2 grader plus och solen var på väg upp. Det är mysigt att stå i köket och äta frukost och titta ut genom fönstret. Mellan två grannhus kan jag se Adolf Fredriks Kyrka, vilken jag förresten är döpt i, och solen gå upp och som lyser på dom två vackra kyrktornen. Precis nedanför fönstret ser jag hur fåglarna precis vaknat till och har nu samlats kring frukost-/fågelbordet som erbjuds i syrénbuskaget.
Det är så otroligt mycket lättare att gå upp när det är ljust är när det är mörkt ute. Och när jag gått ner, klätt på mig och öppnar ytterdörren och andas in luften, känns den så himla frisk och det ger en nya krafter. Verkligen!

När jag sen är på väg i bilen och när jag precis kommer upp på motorvägen möts jag av en fantastisk syn, en fantastisk soluppgång. Det är nästan som man blir religiös. Inte ett moln på himlen och solens fantastiska strålar lyser upp den nyvaknade huvudstaden. Det är så synd att man inte kan stanna till och ta ett kort.. Då skulle ni, era sjusovare, se hur fantastiskt fint det är på morgonen.

=)

Idag på praktiken har vi egentligen bara fortsatt med att klippa häcken vid det där huset. Jag vet inte om jag skrev det igår, men häcken är av typ Alm, Hassel och lite syrén. Vi har klippt heeela dagen lång och dragit massvis med ris, jag, Anders och Malin. Hon bjöd på fika idag igen. Mums! :)

Jag var helt död när jag kom hem. Helt slut! Kommer nog ha en fin träningsvärk imorn.. bra, precis till badmintonen imorn kväll. Aja, jag vet ju inte än.. men.

Om 20minuter börjar Lost. Ska ligga i sängen med massa kuddar och täcke och så ska jag göra mig en påse micropopcorn. Är så sugen på det. Hade varit perfekt med lite Coca Cola till eller Pepsi.. men jag tror inte vi har det hemma. Ska kolla för säkerhets skull ;)

Kom på en början till en låt idag. Typ tre-fyra ord. Det lät så bra när jag sjöng det! Men nu kommer jag inte ihåg hur det gick. Vilken tur att jag skrev ner det!!..någonstans.

Japp japp, skriver mer imorn. Goodnight!

..och ja just ja, jag vågade inte ändra kanal på radion idag heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback