Fredag

Klockan ringde 05.50. Jag kände nog att jag hade ställt klockan liet för sent och raskade på upp ur sängen och ut i badrummet för dom vanliga rutinerna på morgonen. Tvätta sig, fixa håret.. ja ni vet. Jag tänkte att eftersom det är fredag så ska jag ta en skjorta på mig idag. Det blev snyggt och jag lyckades få frisyren också precis så som jag ville ha den.
Efter det gick jag ut i köket, hällde upp flingor i en tallrik och öste på med mjölk. Härligt krispigt gott blev det. Och så en macka till. Det gjorde susen!

Jag packade ner pärmen med dagens ämne: Växtanvändning ..och gick sen ut i köket igen för att plocka en banan ur fruktskålen. Usch vad trött jag kände mig. Jag öppnade kylskåpsdörren, för jag visste att  något fack på dörrsidan så hade jag ställt en Red Bull. Min blick fann den smala grå-röda-blå burken direkt och jag tog upp den och kände hur kall den var i min hand. Ska jag öppna den nu, tänkte jag. Nej, jag sparar den till senare. Jag kommer nog somna på lektionen och då kan den vara bra att ha med sig.

Jag packade ner både banaen och min energidryck i min väska och gick ut i badrummet en andra gång för att borsta tänderna. När jag stod där framför spegeln med borsten i käften, tyckte jag mig någonstans höra ett vibrerande ljud. Inbillning, tänkte jag och borstade vidare.

När jag var klar i badrummet gick jag in i mitt rum. Kollade i väskan för att se att jag hade med mig allting. Bytte om från mjukisbyxor till jeans. Stoppade ner nycklarna och tog mobilen från laddningen.
Vad är det här?.. Ett missat samtal och ett sms. Det var Karåla, min klasskompis som jag skulle samåka med idag, som hade ringt. Jag ringde upp. En signal..två signaler..tre signaler.. och där förstördes hela min morgon. Hon svarade och berättade för mig att läraren var sjuk och lektionen var inställd idag.

Suck.. allt iordning-fixande i onödan. Frisyren, skjortan.. åh! :(
Jag var ändå tvungen att gå ut och flytta bilen ifrån gatan. Det är städ-dag där idag.
Efteråt när jag kom tillbaka var det bara att hoppa i säng igen. Somnade ganska direkt. Skönt.

Vaknade igen vid tio-tiden. Brorsan stökade i badrummet, som gränsar till mitt rum. Fan.
Gick upp och satte mig framför datorn. Jag kände att jag behövde lite musik för att vakna.
Tiden gick och jag fastnade framför datorn. Brorsan gick till plugget och jag blev ensam.

Åt lunch sen vid tolv. Kycklingsallad, mums. Remmi (katten) och jag stod i köksfönstret och spanade på fåglarna. Det var en ekorre som studsade runt på grannens gräsmatta också. Den tyckte han var mycket intressant.

Ikväll blir det utgång. Först ska vi till Jonte och sen till Hedvig. Efter det ska vi till Klubb Mera. Har inte varit där på ett bra tag! Vi får se hur det blir.

Skriver säkert ikväll igen! :)

See ya!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Hoppas du får kul i kväl!!

2007-02-16 @ 15:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback