Ett möte i natten.

God förmiddag gott folk, det vill säga alla ni genomsnittliga 9 personer som läser min blogg dagligen.
Idag skulle jag ha börjat 12.20 men fick den glada överraskningen vid halv tio att lektionen i eftermiddag är inställd. YES! Vilken sovmorgon. Stängde av väckarklockan och sov vidare till halv elva.
Jag behövde faktiskt det. Jag kunde inte somna förns två inatt. Jag låg och vred och vände på mig och sen blev jag hungrig. Typiskt liksom.. Så jag gick upp vid halv två och ut till köket. Vad skulle jag nu ta och äta då? Jaa!.. sötmandlar blev jag sugen på. Mums. Öppnade burken och jaha, två stycken kvar.. Det var ju inte speciellt mycket att hurra över. Men jag tog dom i alla fall och vände mig om till skafferiet. Hittade ett paket med Digestive-kex. Jag tog två stycken.
Jag ställde mig i köksfönstret och tittade ut medans jag stod där och tuggade på mina torra kex. Vad skjutton gör jag uppe nu, tänkte jag. Tugg tugg tugg..
Plötsligt hördes ett ljud ifrån trappan och jag var tydligen inte den enda som inte kunde sova. Min oranga lilla hårboll var också vaken och han gick in i köket, ställde sig nedanför mina fötter och sa: Mjau!
Är du också hungrig, frågade jag och han gick fram till sin matskål och började vräka i sig sitt torrfoder. Och där stod vi sen, två hungriga själar och tuggade på vår torra mat. Jag, tittandes ut genom fönstret och Remmi, stirrandes in i sin matskål. Vi har ju liksom inte samma höjd..
Mätt (nej) och belåten (verkligen inte) gick jag sedan tillbaka till mitt rum och kröp ner under täcket. Tydligen somnade jag ganska direkt för jag kommer inte ihåg något mer sen.

Jahaja, morsan borde komma hem snart. Då blir det lunch. Rester från igår  - Indisk Curry. Yepp! Sen ska vi iväg och kolla på arbetskläder åt moi. Berättade jag förresten att hon köpte kängor åt mig i fredags? Skrev ju tidigare förra veckan om mina förbannade fötter och att hon trodde att jag behövde nya skor. Ja då kom hem med ett par nya Ecco! kängor i fredags åt mig :) Glad! Hon är snäll.

Nej ska sätta lite fart på mig själv nu. Men jag skriver nog mer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback