Arg!

Idag vaknade jag arg! Det var ingen bra start.. Jag vet inte varför, men så var det. Och så är det fortfarande!
Klockan ringde 05.35.. jag orkade verkligen inte gå upp. Bestämde mig för att jag tar bilen och ställde om klockan till 06.15.
När jag kom till skolan så hade vi ett test i AMA.. Allmäna-nåt-som-jag-inte-kommer-ihåg-bestämmelser. Men det var så kallt i klassrummet så jag kunde inte koncentrera mig! Och då blev jag ännu argare. När jag väl blev klar med testet, sådär 3 timmar senare, var mina händer så jävla kalla så man skulle kunna tro att jag gått ute i kylan utan vantar. Och jag hade ont. Jag ville inte hålla i pennan längre. Åh..! Just nu hatar jag skolan.. Det var så kallt i klassrummet så jag bestämde mig för att sluta tidigare. Jag gick en timme tidigare. Och det har jag rätt till också.

För 2 veckor sen på en fredagsmorgon, det var första lektionen, så kom vi in i vårt klassrum. Kan ni gissa temperaturen?... 13 Grader!! Ska man behöva sitta med jacka, vantar, mössa och halsduk på inomhus och sen på något konstigt sätt försöka koncentrera sig på vad läraren säger? I helvete heller..
Fredagen där på var det 14 grader varmt när vi kom in i klassrummet och då blev jag arg. Vi sa till veckan innan till vaktmästaren, att nu får ni faktiskt ta och göra något åt det här. Men nähe, inget hände.
Så på rasten gick jag till biblioteket, letade fram en bok om Arbetsmiljö inom Skola och Högskola, slog i registret därbak på temperaturer och..javisst! Där hittade jag en liten kolumn som sa att det ska vara minst 20 grader varmt i ett klassrum vid stillasittande arbete. Och vad hade vi?.. Jo 14..


VART FAN HAR DOM ANDRA 6 GRADERNA TAGIT VÄGEN!?


Så jag tog boken, gick till bibliotekarien och bad om att få sidan där det stod om temperaturer kopierad.
Sen tog jag det kopierade bladet, lånade en märkpenna, strök under TYDLIGT just raden där det stod om vilken temperatur det skulle vara vid stillasittande arbete, skrev något argt om att vi inte vill ha på oss jackor inomhus och sen lämnade jag den till rektorn.


Vi lämnar temperaturen i skolan nu..
Över till det verkliga livet.. det suger. Just nu.

Just nu känn det som om jag bara har en massa klagomål: jag har ont i mina fötter, jag känner mig inte på topp, är illamående fast samtidigt är jag hungrig, är smått irriterad på mig själv och jag känner att huvudvärken närmar sig..
Fan då Fredrik. Skärp till dig nu!

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Hoppas du får en bättre kväll då ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback