Grace of my life.

Helgen har varit relativt lugn. Det gillar jag, lugna helger då man verkligen kan koppla av och vila upp sig.

I fredags var en underbar dag med grabbarna. Den kunde inte ha blivit bättre. Jag, Gunnar, Tobbe och Adam på fisketur ute på Tobbes land i Vingåker. Underbart väder, inte ett moln på himlen, spegelblankt på sjön och 12 stora gäddor. I only say WOW! Vi var ute på sjön i nästan sju timmar. Vi åkte hemifrån sju på morgonen och kom tillbaka nio på kvällen. Vi hade matsäck med oss och åt lunch i båten. Så härligt! Jag bifogar lite bilder längre ner ifrån dagen.

På lördagen så var jag ute på tomten hela dagen med mamma och pappa och vårstädade i trädgården. Jag la om lite plattor också där mammas planteringsbord står. Det var kul. På kvällen så gick jag ut och tog en öl men vart så trött så det blev inge mer med det. Mitt sällskap blev hon nog lika trött. Vi får göra om det istället när vi båda är lite piggare.

Igår, söndags, var sista dagen för Nordiska Trädgårdar på Älvsjömässan. Så jag var med och packade ner montern igårkväll. Tungt, men det gick bra :)

Idag var det tillbaka till praktiken igen efter ett uppehåll på två veckor med monterbygget till mässan. Hagaparken. Det är en väldigt trevlig park.
Dagen började som vanligt med att vi plockade skräp. Eftersom det har varit en så fin helg med vackert väder så har folk dragit sig till parken och det var rätt mycket skräp. Grillar, glasspapper, cigarettpaket, snusdosor, servetter, hundbajspåsar, tidningar och en del kondomer.

Efter frukost så skulle Anders på personalmöte. Så då kom en annan kille som jag inte träffat förut. Han hette Mats och var utbildad trädingenjör.  Han jobbar för det mesta ute på Södra Djurgården med att fälla träd och idag var han här för att fälla några Almar. Det var rätt kul att se honom jobba, och roligt! Efter lunch så kom Anders tillbaka och han hjälpte Mats att fälla och jag släpade undan allt ris. Hade jag haft sågbyxor och sågskor hade jag också kunnat få såga. Han kanske skulle fixa det till mig imorn. Jag hoppas det annars blir det till att stå och glo en hel dag igen. Jag ville så gärna hjälpa till men jag kunde ju inte! :/
Imorn så får vi besök av en arborist. Det ska bli intressant. Det blir fler träd att fälla!


Aja, slut för idag! Avslutar med några bilder ifrån fisket i fredags! :)


Jag och Tobbe!

image66

Krokad!

image67

Stora fina gäddor!

image68

Spegelblankt!

image69

Gunnar fiskar och Adam ror.

image70

Det får avsluta dagens blogg. Hej och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback