Arborist, javisst.

En ny dag på praktiken och idag var jag faktiskt rätt pigg! Jag hade föreberett mig med att gå och lägga mig kvart över nio igår kväll och fick då en sömn på åtta timmar. Jag bokstavligen flög upp, pigg som en lärka, när klockan ringde imorse kvart i sex. Härligt!

Vädret var desto sämre. 3 grader med mulet och blåsigt, inte kul. Det bet ordentligt i kinderna imorse när vi plockade skräp runt om i parken. Hua!

Idag så fortsatte vi med att såga träd. Det kom två killar till, Micke och Kalle. Kalle är arborist och jag har för det mesta idag fått se hur han jobbar och stått som vakt nedanför träden som han sågat ner så att förbipasserande inte ska gå under. Det är mycket joggare och dagisbarn som springer nära utan att tänka på vad som kan hända.
Det var verkligen faschinerande att se honom klättra upp för trädet och sedan kapa ner alla grenar, för att sedan klättra ner igen och fälla stammen. Och den var stor.. två stora träd har fallit idag. Dom kan nog ha varit uppåt 1,2 meter breda. En jävla smäll när dom faller i backen! Dom väger ju några ton.. Han sågade en bit in i trädet och sedan hade han ett rep som han hade fäst högst upp i trädet när han hade klättrat, och sen kopplade han fast repet i dragkroken på sin bil (Volvo XC70.. en dröm) och drog omkull trädet. Haha, det var häftigt att se!

Micke hade med sig sågbrallor, hjälm och såg till mig idag så jag fick faktiskt såga lite :) Det var kul.

Imorn är det mycket att röja men det är sista dagen på veckan. Sen är vi lediga! Eller.. jag jobbar fredag, söndag och måndag... aja :)

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Isabell

Tack, känns bra att ha ditt stöd! :) Jag kämpar på tills jag hamnar på psykhem eller nått..:P Detsamma! Hoppas du får en skön ledig dag imorron!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback