Norra Begravningsplatsen Dag 5

Äntligen fredag! Såååå skönt.
Kom iväg i hygglig tid imorse idag igen och kom faktiskt fram lite tidigare än sju. På tavlan stod det att jag skulle fortsätta att hjälpa till att plantera thujorna klart och sedan skulle jag klippa häckar.
Gick ner och kikade hur långt det var kvar på thujorna och insåg att det inte var mer än ett tiotal planter att sätta ner och plantera. Vi gjorde detta på ett kick! Det tog väl typ 1½ timme kanske. Det var skönt att få se hela resultatet. Vi hade nu skapat en två-trehundra meter lång thuja häck på knappt fyra dagar. Grymt!
Efter det fick jag plocka kvistar bland gravområde 10D. Det fanns rejält med björkgrenar och kvistar som blåst ner. Fyllde en hel skottkärra och sedan var det dags för frukost. Det bjöds på prinsesstårta för att vi jobbat på så bra med thujorna. Gott!

Efter rasten så plockade Kerstin och jag fram en häcksax till mig och en stege. Tog allt på en skottkärra och gick ner mot bok-häckarna där jag var igår. Där mötte jag Chris som talade om vilka häckar jag kunde klippa.
Idag gick det mycket bättre att klippa och det var faktiskt riktigt roligt. Hade musik i öronen så tiden gick rätt fort. Klockan slog halv ett när jag och Chris avslutade och gick upp mot huset igen. Där visade han mig hur man smörjde kedjan till saxen innan det var dags att säga hejdå och trevlig helg.
På återseende på måndag. Spännande. Bara 6 veckor kvar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback