Norra Begravningsplatsen Dag 3

Tjohej!
Imorse steg jag upp kvart i sex igen, eftersom det där med att gå upp senare inte riktigt fungerade igår. Idag var jag iväg i tid och slapp sitta i bilkö. Det var skönt!
När jag kom fram imorse så stod det på tavlan vad vi skulle göra. Jag, Johanna och Henrik skulle röja. Att röja innebär inte att vi går loss ute i skogen och tar ner vartenda träd vi ser, men det kan ju låta så (tycker jag). Nej, det enda som finns att röja på begravningsplatsen är det gräs runt gravarna och träden dom stora gräsklipparna inte kommer åt. Så att röja är alltså att trimma gräs.
När jag kom så var Johanna på plats och visade mig och förklarade hur allt gick till, säkerhetsavstånd, hörselskydd, bensin, bärsele´ m-m. Och sen var det bara att sätta igång, när man ställt in rätt avstånd och höjd från röjen, med sele och så. Det var väldigt roligt! Medans jag gick och röjde så hade jag radio att lyssna på, så tiden gick rätt fort. Henrik kom efter en stund också och hjälpte till. Sen var det dags för frukostrast!

Efter frukosten fortsatte vi att röja och det blev riktigt varmt när man gick omkring där i skyddsglasögon, hörselskydd och arbetsbyxor. Solen lyste och det var ovanligt varmt kändes det som för en septemberdag som denna. Men man ska inte klaga på värmen nu när den kommer igen, det är bara skönt!

Efter lunchrasten så behövdes det hjälp med att fortsätta att plantera thuja-häcken. Men idag så har jag så förbaskat ont i ryggen och träningsvärk från igår så jag höll mig ifrån att lyfta ner dom stora tunga klumparna i gropen. Jag grävde lite istället och vattnade. Det blir verkligen jättefint! Det är en jättefin ny häck som börjar arta sig. Riktigt snyggt! Bra jobbat! Sen slog klockan tre och det var dags att gå hem. Vi får se vad jag får göra imorn. Spännande va ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback