Norra Begravningsplatsen Dag 13 & 14

Hej på er alla!
Jag har valt att skriva ihop dom här två dagarna, onsdag och torsdag. Dels för att min dator ville inte vara vän med mig igår och dels för att jag gjort i princip samma sak idag, som igår. Eller jag har iof gjort exakt samma sak idag som igår. Anyway, såhär började det:
Vaknade (nähe?) vid kvart i sex. Kom iväg i god tid så att jag var framme precis vid sju, då jag börjar. På tavlan när jag kom fram stod det, precis som det gjorde igår, att jag skulle hålla till vid Grind 5 och dom två perenna rabatterna som finns där. Min uppgift var att rensa bort ogräs och dött material från växterna och bara snygga till det lite. Efter det så skulle jag göra en förteckning av vad som fanns i rabatterna och det var riktigt roligt. Aldrig har jag lärt mig så mycket nytt tror jag om växter på en så kort tid. Jag fick slå i en bok för komma fram till vad det kunde vara för blommor och det gick bra, med lite hjälp från Kerstin också, hehe. Men jag jobbade med dom där rabatterna från 7morgonen till tre eftermiddagen i två dagar nu och det har varit riktigt lärorikt, och skönt också. Har suttit där i jorden bland alla vivor, backtimjan, gulltörlar och silverekar och lyssnat på musik och tagit det lugnt. Ingen stress. Det var faktiskt skönt efter att ha varit sjuk några dagar innan, att bara ta det lugnt såhär. Och som sagt, väldigt lärorikt har det varit.
Imorn så ska vi fortsätta med rabatten och då ska vi plantera lite nytt. Bland annat backsippa, iris och så ska vi plantera allium-lökar. Berättar mer om det imorgon Freeeeeeeeeeeeeedaaag!
Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Becca

ååh. värsta mysigt det där lät... jag blir riktigt avundsjuk!

2006-10-01 @ 22:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback