Norra Begravningsplatsen Dag 32

Hej hej, hemskt mycket..löv!
Idag har jag blåst löv. Börjar det bli tjatigt nu? Förlåt, men jag tycker faktiskt det är kul! Men idag hände något som jag inte var så glad över. På morgonen så var det någon som hade tagit den blås som jag hade hela förra veckan och som jag har ställt in precis efter hur den ska sitta på mig. Så jag fick ingen blås först, för alla var upptagna. Men sen hittade Tomas en till mig. Men när jag väl skulle börja blåsa löv så var det fel på lövblåsen, förstås. Var något glapp i nån kontakt-don-något, jag är inte bra på sånt där.
Tog mopeden och åkte in med den. Som tur va så var en kille som heter Singh där som hjälpte mig. Han meckade lite med den i typ fem minuter och sen fungerade den igen som ny. Haha, helt otroligt! Så det var bara att åka tillbaka och fortsätta att hjälpa dom andra att blåsa. Idag var det jag, Lasse, Chris, Janne och Mats som hjälptes åt att blåsa löv. Och som jag sa förut så går det ju mycket fortare att blåsa när man är flera. Det märks verkligen. Vi hann blåsa rätt mycket idag. Jag gick tidigare idag, vid tolv, för jag skulle på typ en "arbetsintervju" på eftermiddagen.
Imorn är det onsdag. Vi får se vad jag ska få göra då. Dom har sagt att det ska regna imorn. Då blir det nog i så fall till att blåsa löv.
Hejdå!

traktor+lövhög
Jo jag kan berätta att när vi blåser så blåser vi ihop det först i strängar på vägarna. Sen kommer åkgräsklipparen och samlar upp allt och lägger det i en enda stor hög på väl placerade ställen. Högarna plockas sedan upp av en traktor som sedan lägger det i en vagn. Vagnen körs sen bort till tippen, eller "ekonomi-området" som det internt kallas.

Kommentarer
Postat av: Thilen

Du gillar det där med å blåsa löv va? :P :))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback