Norra Begravningsplatsen Dag 19, 20 & 21

Hej och hå! Näee.. nu mår jag dåligt. Varför kan jag inte skriva direkt samma dag som allt händer? Jo för att jag hatar min dator. Det är nog till största delen varför det inte blir dagligen uppdaterade inlägg här. Och för att jag är slö, såklart. Men det där läste ni inte..
Jaha, så då börjar vi med förra veckan, i torsdags..dag 19. Då var jag faktiskt hemma med extrem huvudvärk och illamående. Stackars mig.

På fredagen, dag 20, var jag tillbaka på praktiken. Back in business..eller hur det stavas.
På morgonpasser, innan frukosten så rensade vi (det vanliga gänget) sommarblommor igen. Den andre Fredrik hade med sig en termos tevatten och bjöd på olika teer som vi drack under en liten paus i det kalla höstvädret. Även om solen lyste lite så var det kallt. Johanna bjöd på kex!
Efter frukostrasten så satte Tomas mig på att klippa mer hängbjörkar. Det kanske låter jättetråkigt att gå runt en träd och se vilka grenar som ska tas bort och hur mycket trädet ska glesas ur, men jag tycker faktiskt det är roligt och jag lär mig väldigt mycket. I början var det svårt att veta vilka grenar som skulle bort men man ser och lär sig det efterhand och allt efter tiden går. Man får gå ifrån på avstånd också för att se lättare vilka grenar som ska vara kvar och vilka som ska bort. Höll på med det fram tills det var dags att gå hem.

Och idag, måndag, dag 21 på praktiken, har jag bara ägnat mig åt att klippa hängbjörkar. Och det valde jag helt själv. Kerstin frågade mig på morgonen vad jag ville göra och jag sa att jag ville klippa. Jag tror faktiskt jag har fastnat lite för det här. Det är jätteroligt! Man tar med sig sin stege, skottkärra, såg och sekatör och väljer ett träd som behöver klippas. Idag hann jag med att klippa fyra träd och så började jag på ett femte. Härligt väder hade vi också! Det var helt underbart. Bara jag, stegen, trädet och sekatören. Och musik i öronen, såklart. Det är verkligen en konst att klippa träd men jag tycker jag har lärt mig nu.
Det fantastiska är att se hur ett tillruffsat träd med vattenskott och alltför mycket grenar kan förvandlas til ett fint träd, efter att man behandlat det med lite beskärning. Det är roligt att se. Och det är framför allt roligt att få kommentarer som säger hur fint trädet har blivit och hur duktig man varit. Då känner man att man gjort nytta! Imorn ska jag klippa ännu mer, hehe. Skriver imorn! Hej på er.

Och just ja.. Här är bilden på lökarna som jag lovade er förra veckan. Såhär ser dom ut som vi planterade:

lökar

Kommentarer
Postat av: Josephine

Vad fint du har gjort Fredrik. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback